O Ντίλαν Τζόουνς, αρχισυντάκτης του βρετανικού GQ, παρουσιάζει τη βιογραφία του θρύλου της μουσικής, στην οποία υπόσχεται συνταρακτικές αποκαλύψεις για τις ποικίλες εξαρτήσεις του ειδώλου της ποπ που άφησε την τελευταία του πνοή τον περασμένο χρόνο.

Σοκαριστικές μαρτυρίες από την ταραχώδη και γεμάτη καταχρήσεις ζωή του Ντέιβιντ Μπάουι περιέχει η βιογραφία «David Bowie: A Life» που αναμένεται να κυκλοφορήσει στη Βρετανία, στις 7 Σεπτεμβρίου, περίπου ενάμιση χρόνο από τον θάνατο του ειδώλου της ποπ. Ήδη ο συγγραφέας της, Ντίλαν Τζόουνς, έχει δώσει μία γαργαλιστική γεύση από το περιεχόμενό της σε συνεντεύξεις του στην «DailyMail» και το «Wired», στις οποίες στηρίζεται εκτενές δημοσίευμα του γαλλικού περιοδικού Nouvel Observateur (L’ Obs).

Αρχίζοντας από τα παιδικά χρόνια του Ντέιβιντ Μπάουι, μαθαίνουμε ότι ο ετεροθαλής αδελφός του Τέρι ήταν σχιζοφρενής, ότι δύο από τις θείες του αυτοκτόνησαν και ότι μία άλλη είχε υποβληθεί σε λοβοτομή, καθώς ήταν επικίνδυνη για την ίδια και τους γύρω της. Σύμφωνα με την Daily Mail τότε άρχισε και η «χορήγηση» LSD στον μικρό Ντέιβιντ και η καθοριστική για την εξέλιξή του εισαγωγή στον κόσμο της ψυχεδέλειας.

Ήδη από την επιτυχία της glam rock περσόνας του Ziggy Stardust, ο Μπάουι κατανάλωνε τεράστιες ποσότητες κοκαΐνης φλερτάροντας με το θάνατο. Υπό την επήρεια των ναρκωτικών είχε καταλήξει για ένα χρονικό διάστημα παρανοϊκός, φθανοντας σε σημείο να πιστεύει ότι τον είχε κυριεύσει ο διάβολος. Η υπερβολική χρήση κοκαΐνης είχε ως αποτέλεσμα να καταστραφεί η μύτη του σε τέτοιο βαθμό που αναγκάστηκε να υποβληθεί σε επεμβάσεις ενίσχυσεις του χόνδρου.

Ο έφηβος Ντέιβιντ Ρόμπερτ Τζόουνς, όπως ήταν ακόμα τότε το όνομά του, αλλάζει ασταμάτητα στιλ και παρουσιαστικό. Για την ακρίβεια κάθε 18 μήνες. Με στόχο να ανακαλύψει και πάλι τον εαυτό του με την εικόνα που θέλει και κατ’ επέκταση να δημιουργήσει τη μουσική που θέλει. Την περίοδο αυτή μακιγιάρεται σε σημείο υπερβολής και παίζει με την αμφισεξουαλικότητά του. Αλλάζει το όνομά του σε Μπάουι, όταν το περιοδικό «ΝΜΕ» αρχίζει να αποκαλεί τον Μικ Τζάγκερ «Τζάγκερ το Στιλέτο (αγγλιστί από Mick Jagger σε «Jagger Dagger»).

Στο πλαίσιο της σεξουαλικής απελευθέρωσης τη δεκαετία του ’60, ο Ντέιβιντ Μπάουι αναπτύσσει πια μία αληθινή εξάρτηση από το σεξ, σύμφωνα πάντα με όσα υποστηρίζει ο Ντίλαν Τζόουνς στη βιογραφία.

Μία από τις groupies του διηγείται: «Ο Ντέιβιντ ήταν καταπληκτικός. Είχε ένα χάρισμα και ήταν περισσότερο γόης και πλανευτής παρά σέξι». Ήταν ο απόλυτος ροκ εν ρολ εραστής!

Ο «Λεπτός Άσπρος Δούκας» έπεφτε στο κρεβάτι με τέσσερα ή πέντε άτομα ταυτόχρονα, κάθε στιγμή της ημέρας και ποτέ δεν έδειχνε να έχει χορτάσει το σεξ. Τα όργια πολλαπλασιάζονται και πλέον βυθίζεται σε περίεργες βραδιές με άτομα που είχαν «ακραία αποκλίνουσες συμπεριφορές» και βίτσια.

Οι ορέξεις αυτές τον οδήγησαν να ζήσει μία τέτοια νύχτα με την τραγουδίστρια Ντάνα Γκιλέσπι όταν εκείνη δεν ήταν μεγαλύτερη από 13-14 ετών. Η «παρέλαση» των groupies ηλικίας 12 έως 15 ετών από τα δωμάτια ξενοδοχείων του Μπάουι είναι αδιάκοπη. Μία από τις πιο ποθητές «baby groupies» της εποχής (ερωμένη του Τζίμι Πέιτζ των Λεντ Ζέπελιν κ.α.), η Λόρι Μάτιξ αποκάλυψε στην DailyMail ότι έχασε την παρθενιά της με τον Μπάουι στα 15 της.

Η φήμη του πια προηγείτο σε σημείο να τον προσκαλέσουν, κατά τη διάρκεια μίας τουρνέ το 1972, να παραστεί σε μία τελετή νεκροφιλίας με αντικείμενο το άψυχο κορμί μίας νέας γυναίκας που μόλις είχε αποβιώσει. Η πρόσκληση απερρίφθη, με τον Μπάουι να εμφανίζεται να λέει: «Γιατί να με ενδιαφέρει να πηδήξω ένα γ… πτώμα;»

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας 1970-1980 ο Ντέιβιντ Μπάουι ενσαρκώνει την ίδια την παρακμή, πηγαίνοντας με ό,τι να ‘ναι, άνδρες γυναίκες, γνωστούς αγνώστους, πίνοντας και παίρνοντας ναρκωτικά σε απίστευτες ποσότητες.

Η νέα βιογραφία του περιλαμβάνει επίσης ένα επεισόδιο, στο τέλος της δεκαετίας του ’70, την περίοδο που βρισκόταν μαζί με τον Τζον Λένον στο Χονγκ Κονγκ για να δοκιμάσουν μυαλά πιθήκου. Το πρώην «Σκαθάρι» εμφανίζεται να διασκεδάζει πίνοντας αίμα φιδιού και να βάζει στο στόμα του Μπάουι μια ντουζίνα αυγά βρασμένα σε ούρα αλόγου!

Η εμπειρία της κοκαΐνης οδηγεί επίσης τον Ντέιβιν Μπάουι να αναπτύξει ένα αίσθημα γοητείας -όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται- από τον Αδόλφο Χίτλερ και το ναζισμό. «Δεν τους θαύμαζε, δεν του άρεσαν, αλλά ήταν γοητευμένος» εξηγεί ένας από τους κοντινούς του ανθρώπους, ο Γκλεν Χιουζ. «Συνεχώς ήθελε να βλέπει ξανά και ξανά ταινίες με θέμα τους ναζί. Ποτέ όμως δεν έκανε τον χαιρετισμό των ναζί, τον είχαν απλά γοητεύσει», συμπληρώνει.

Αρχές του ’90 η ζωή του τραγουδιστή κάνει στροφή 180 μοιρών, χάρη στη γνωριμία του με το μοντέλο Ιμάν. Σταματά να καπνίζει, κόβει κάθε είδος ναρκωτικών, δεν πίνει παρά μόνο νερό και ζει μία ήσυχη πια ζωή στο Μανχάταν.

«Στον Ντέιβιντ βρήκα την αδελφή ψυχή μου», λέει η Ιμάν στον Ντίλαν Τζόουνς. «Ερωτεύτηκα τον Ντέιβιντ Τζόουνς, όχι τον Ντέιβιντ Μπάουι», εξηγεί καθώς όπως λέει για τo παρελθόν του «δεν θα μπορούσα ποτέ να είμαι ζευγάρι με έναν άνθρωπο σαν τον Μπάουι».