Τρεις ελληνικές ταινίες, κλασικές επανεκδόσεις και πολυσυζητημένα arthouse φιλμ προσεχώς στις μαρκίζες των θερινών και μη κινηματογράφων. Σημειώστε πως ορισμένες ημερομηνίες  κυκλοφορίας ενδέχεται να αλλάξουν απροειδοποίητα.

6/6

Ghost Dog: Ο Τρόπος των Σαμουράι (1999)
Ο οσκαρικός Φόρεστ Γουίτακερ ενώνει τις δυνάμεις του με τον Τζιμ Τζάρμους (“Στην Παγίδα του Νόμου”, “Paterson”) και παραδίδουν μία από τις καλύτερες ταινίες του Αμερικανού σκηνοθέτη. Ο Γουίτακερ πρωταγωνιστεί στο ρόλο του Γκοστ Ντογκ, ενός μοναχικού επαγγελματία δολοφόνου που ακολουθεί τους κώδικες τιμής των σαμουράι, ο οποίος τα βάζει με μια συμμορία Ιταλών μαφιόζων, οι οποίοι, αν και τον χρησιμοποίησαν ως εκτελεστή για τις δουλειές τους, τώρα θέλουν να τον βγάλουν από τη μέση. Το εμβληματικό σάουντρακ υπογράφει ο RZA των θρυλικών Wu-Tang Clan.

13/6

Το Καλοκαίρι της Κάρμεν
Η νέα ταινία του Ζαχαρία Μαυροειδή (“Απόστρατος”). Απολαμβάνοντας ένα ολοήμερο μπάνιο, ο Δημοσθένης βοηθά τον κολλητό του τον Νικήτα στην συγγραφή ενός σεναρίου. Θέμα του το καλοκαίρι που ο Δημοσθένης χώρισε. Η μετατροπή της ζωής σε μυθοπλασία θα οδηγήσει την πολύχρωμη φιλία τους να αλλάξει κεφάλαιο. Η ταινία συμμετείχε στο περσινό φεστιβάλ Βενετίας και διεκδικεί δώδεκα βραβεία Ίρις από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.

Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2
Το 2015, το στούντιο της Pixar έκανε ξανά το θαύμα του, παραδίδοντας ένα από τα καλύτερα animation του 21ου αιώνα με το αφοπλιστικό “Τα Μυαλά που Κουβαλάς”, στο οποίο τα συναισθήματα της μικρής Ράιλι δεν παίρνουν απλώς σάρκα και οστά, αλλά τα ίδια τα ηνία, σε μια απίθανη και πρωτότυπη μελέτη του ανθρώπινου ψυχισμού. Τώρα, στη νέα περιπέτεια, η Ράιλι πλέον βιώνει τις σαρωτικές αλλαγές που επιφυλάσσει η εφηβεία, μεταξύ άλλων την ορμή με την οποία πολύ συχνά αλλάζουν οι επιθυμίες και οι διαθέσεις της. Το δύσκολο έργο να αντεπεξέλθει στις προσδοκίες ενός τόσο απαιτητικού σίκουελ, έχει αναλάβει η πρωτοεμφανιζόμενη πλην όμως θαρραλέα σκηνοθέτρια Κέλσι Μαν.

20/6

Οι Μηχανόβιοι
Ο πάντα ενδιαφέρων Τζεφ Νίκολς (“Ένα Καλοκαίρι”) στους “Μηχανόβιους” στήνει ένα βίαιο δράμα με φόντο τα αμερικανικά 60s, όπου οι Όστιν Μπάτλερ, Τομ Χάρντι και Τζόντι Κόμερ βρίσκονται μπλεγμένοι στην ίδια συμμορία ροκ εντ ρολ κακοποιών αλλά και σε κοινά αδιέξοδα ζωής. Όλα ξεκινούν από μια τυχαία συνάντηση σε ένα μπαρ, όπου ο χαρακτήρας της Κόμερ έλκεται από εκείνον του Μπάτλερ, ο οποίος υποδύεται το νεότερο μέλος των “Βάνδαλων”, μιας σκληροτράχηλης λέσχης μοτοσικλετιστών με αρχηγό τον Τζόνι (Χάρντι). Σύντομα, η ομάδα τους μετατρέπεται σε ένα καταφύγιο περιθωριακών τύπων από όλη τη χώρα όπου ευδοκιμεί η βία, γεγονός που θα ωθήσει τους τρεις ήρωες στα άκρα.

Νυχτερινός Εκφωνητής
Δώδεκα χρόνια μετά τα “4 Μαύρα Κουστούμια”, ο Ρένος Χαραλαμπίδης (“Φτηνά Τσιγάρα”) επιστρέφει πίσω από την κάμερα για τη σκηνοθεσία της πέμπτης μεγάλου μήκους του με τίτλο “Νυχτερινός Εκφωνητής”. Η ταινία συστήνεται ως ένας ρομαντικός φόρος τιμής στο ραδιόφωνο και στις ομορφιές της Αθήνας, η οποία παράλληλα αποτελεί ένα γλυκόπικρο στοχασμό πάνω στους ματαιωμένους έρωτες και στις χαμένες ευκαιρίες της ζωής. Κεντρικός ήρωας είναι ένας βετεράνος νυχτερινός ραδιοφωνικός εκφωνητής ο οποίος τη βραδιά που γίνεται 50 συνειδητοποιεί με αμηχανία ότι πια δεν συγκαταλέγεται στους νέους και έτσι, ξετυλίγει στον αέρα τη ζωή του.

Νυχτερινός Εκφωνητής

Μνήμη
Ο βραβευμένος στη Βενετία Πίτερ Σάρσγκαρντ και η οσκαρική Τζέσικα Τσαστέιν συμπρωταγωνιστούν στη νέα δημιουργία του ιδιοσυγκρασιακού Μισέλ Φράνκο (“Μετά τη Λουτσία”), όπου ως δύο αταίριαστοι χαρακτήρες βιώνουν μια υπαρξιακή κρίση και έρχονται αντιμέτωποι με καλά κρυμμένα μυστικά.

Ανθρωπίστρια Βρικόλακας Αναζητά Αυτοκτονικό Άτομο
Λίγες arthouse ταινίες δικαίωσαν το σούσουρο που είχαν τον τελευταίο χρόνο όσο το μακροσκελώς τιτλοφορημένο φιλμ της Αριάν Λουί-Σεζ. Στο feelgood ντεμπούτο της Καναδέζας δημιουργού πρωταγωνιστεί μια έφηβη – βαμπίρ η οποία δεν έχει την καρδιά να δολοφονήσει ώστε να τραφεί. Βρίσκει τότε την ιδέα να βρει κάποιον πρόθυμο να πεθάνει, έτσι ώστε να βρεθεί μια κοινή λύση σε δύο προβλήματα. Η Λουί-Σεζ διασκεδάζει τις μακάβριες πτυχές της αφήγησης για να προσφέρει μαύρο χιούμορ, rom com τσαχπινιά και ένα άψογο σάουντρακ να συνοδεύει τις περιπέτειες της λιγομίλητης βαμπιροπούλας.

Peeping Tom (1960)
Ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα, ακραία και προκλητικά φιλμ της δεκαετίας του ‘60, βρίσκει στην καρέκλα του σκηνοθέτη έναν από τους καλύτερους σκηνοθέτες της περιόδου, τον Μάικλ Πάουελ (“Τα Κόκκινα Παπούτσια”, “A Matter of Life and Death”). Η υπόθεση αφορά ένα κατά συρροή δολοφόνο, ο οποίος προτού σκοτώσει τα θύματά του, κινηματογραφεί τις αντιδράσεις του χρησιμοποιώντας μια κάμερα.

27/6

Ο Τελευταίος Ταξιτζής
Οκτώ χρόνια μετά το πολυσυζητημένο “Άφτερλωβ”, ο Στέργιος Πάσχος σκαρφίζεται ένα ιδιοσυγκρασιακό road movie στους δρόμους της Αθήνας. Ήρωάς του ένας πενηντάρης ο οποίος δουλεύει κατ’ ανάγκην ως ταξιτζής, ώστε να συντηρήσει τη γυναίκα και τον έφηβο γιο του. Παρότι έχει σπουδάσει φιλολογία και αγαπάει πολύ τη λογοτεχνία, ποτέ δεν κατάφερε να ζήσει σύμφωνα με τις προσδοκίες που είχε από τον εαυτό του. Η αυτοκτονία ενός πελάτη φέρνει στην επιφάνεια τα απωθημένα του και τον βυθίζει στην ερωτική εμμονή. Η ταινία απέσπασε δύο βραβεία στο πρόσφατο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Ένα Ήσυχο Μέρος: Ημέρα Πρώτη
Η οσκαρική Λουπίτα Νιόνγκο πρωταγωνιστεί στο πρίκουελ του επιτυχημένου horror franchise που ξεκίνησε με το “Ένα Ήσυχο Μέρος”. Όπως προδίδει ο τίτλος, στο “Ημέρα Πρώτη” μεταφερόμαστε στο 24ωρο που η Γη βίωσε ένα αποκαλυπτικό γεγονός που οδήγησε την ανθρωπότητα στα πρόθυρα του αφανισμού και στην επιβολή υποχρεωτικής σιγής για πάντα.

The Straight Story
Διάσημος για τους αγωνιώδεις, σεξουαλικά φορτισμένους κι σουρεαλιστικούς κόσμους που κατασκευάζει, συχνά ο Ντέιβιντ Λιντς παραγνωρίζεται για την ικανότητά του να σμιλέψει αληθινά συγκινητικές ιστορίες. Στην, αδίκως, λιγότερο συζητημένη ταινία της φιλμογραφίας του, το υπέροχο “Straight Story” του 1999, ο σκηνοθέτης μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη την αληθινή ιστορία του 73χρονου Άλβιν Στρέιτ, ο οποίος, για να επισκεφτεί τον άρρωστο αδελφό του, διέσχισε εκατοντάδες χιλιόμετρα από την Αϊόβα ως στο Γουισκόνσιν πάνω σε μια μηχανή του γκαζόν, επειδή, λόγω κακής όρασης δεν είχε άδεια οδήγησης. Η πιο ανθρώπινη στιγμή του Λιντς η οποία σχεδόν σίγουρα θα σας κάνει να βουρκώσετε.

ΠΗΓΗ:athinorama.gr